ALGEMEEN

GELDIGHEIDSDUUR VAN JOUW SPORTSTICKER

Je kan doorheen het jaar Sportsticker aankopen wanneer je wil maar houd er rekening mee dat Sportsticker telkens maar één academiejaar geldig blijft. Het oude Sportstickerabonnement eindigt telkens op 30 juni en een nieuw Sportstickerabonnement start op 1 juli.

Het Sportstickeraanbod bestaat uit verschillende luiken waaraan je gratis of aan voordelige tarieven kan deelnemen.


WAT KAN JE GRATIS DOEN?

  • Wekelijkse groepslessen: BBB, boksen, fatburner en meer
  • Wekelijkse trainingen: basketbal, zaalvoetbal, rugby en volleybal
  • Competities Antwerp Students League: basketbal, voetbal en meer
  • Een sporthal reserveren (op specifieke tijdstippen)
  • Sportevents: Midnight Swim

Bekijk ons volledig sportaanbod.


WAAR KRIJG JE KORTING VOOR?

Sportpartners zoals fitness, klimmen en meer. Een verplichte bijdrage zal steeds uitdrukkelijk worden vermeld op de website.


EXTRA

  • Gratis sportvoucher voor één zwembeurt

KAN IK EEN BASIC-FIT ABONNEMENT AANKOPEN/VERLENGEN MET MIJN SPORTSTICKER?

Als student of personeelslid kan je aanspraak maken op de korting van het Basic-Fit jaarabonnement.

WANNEER?

Nieuwe aankoop –  Je kan op elk moment van het jaar een Basic-Fit jaarabonnement met korting aankopen zolang je beschikt over een geldige Sportsticker. Let op, Sportsticker blijft geldig gedurende één academiejaar (zie FAQ ‘Hoe lang is mijn Sportsticker geldig?’). Dit verschilt van een Basic-Fit jaarabonnement dat één jaar geldig blijft, onafhankelijk van het tijdstip waarop je dit hebt gekocht.

Verlenging – Ga vóór de einddatum van je huidig Basic-Fit abonnement naar Basic-Fit Middelheim om je contract te verlengen. Zo bespaar je nieuwe instapkosten uit. Let op dat je wel over een geldige Sportsticker beschikt!

HOE?

  1. Download de Sportsticker app in de Apple Appstore of Google Playstore.
  2. Log in met jouw account*.
  3. Ga naar Basic-Fit Middelheim met jouw smartphone.
  4. Een medewerker zal door jou een QR-code laten scannen (Controle dat je een geldige Sportsticker hebt).
  5. Scherm = Groen; je kan een (fitness)abonnement aankopen met studentenkorting.

*Gebruik steeds dezelfde smartphone. Jouw account wordt automatisch geblokkeerd indien je wisselt van toestel en de app opnieuw installeert.

WAAR?

🏋️‍♀️Bekijk steeds de website van Basic-Fit voor openingsuren en specifieke voorwaarden.

ACCOUNT & APPLICATIE

GEEN GELDIG SPORTSTICKER ACCOUNT

Indien je reeds betaald hebt, maar toch geen geldige Sportsticker kan terugvinden in je online webaccount kan dit aan één van de volgende zaken liggen:

  • Je kocht Sportsticker aan via overschrijving
    De betaling komt met wat vertraging toe in ons systeem, hierdoor zal je pas drie werkdagen na betaling een mail ontvangen. Je krijgt dan een vouchercode toegestuurd waarme je je Sportsticker kan activeren.
  • Je kocht je Sportsticker reeds meer dan drie werkdagen geleden aan via overschrijving
    Controleer je studentenmailbox/spam of er een mail is toegekomen met informatie om je Sportsticker te activeren. Niets ontvangen? Stuur een mailtje naar info@sportsticker.be om je betaling te laten controleren.
  • Je kocht Sportsticker aan via de website
    Indien je de webbrowser iets te snel sluit na betaling kan dit ervoor zorgen dat je account niet werd geactiveerd. Stuur een mailtje naar info@sportsticker.be om je betaling te laten controleren en je Sportsticker te activeren.

RESERVEREN

Via de online reservatietool kan je een plaatsje reserveren om deel te nemen aan één of meerdere groepslessen of om een sporthal te huren. Volg onderstaande stappen:

  • Surf naar de online reservatietool
  • Log in met je Sportsticker webaccount*
  • Selecteer de correcte week
  • Selecteer aan welk type sport je wil deelnemen via ‘Categorie’
  • Selecteer de correcte locatie
  • Klik de gewenste sessie aan en vervolledig je inschrijving
  • Indien de sessie volzet is heeft deze een grijze i.p.v. groene kleur.

*Het account waarmee je je Sportsticker hebt aangekocht/geactiveerd.


ANNULEREN

Heb je je bedacht of voel je je ziek en wil je een reeds bestaande reservering annuleren? Dit kan eenvoudig via dezelfde reservatietool.

  • Ga naar ‘Mijn reserveringen’
  • Duid de sessie aan die je wil annuleren
  • Klik op ‘Annuleer reservering’

APP GEBRUIKEN

Hieronder vind je stapsgewijs terug hoe je gebruik moet maken van de Sportsticker app.

  • Download de app in de Apple Appstore of Google Playstore.
  • Login met je Sportsticker webaccount*.
  • Je dient op dit moment steeds dezelfde smartphone te gebruiken. Indien je van toestel wisselt en de app opnieuw installeert, wordt je account automatisch geblokkeerd om fraude tegen te gaan. Stuur een mailtje naar info@sportsticker.be om de blokkering op te heffen.
    • Als je bent ingeschreven voor een sportsessie neem je je smartphone mee naar deze activiteit.
      • Vooraleer je toegang krijgt tot deze sportsessie moet je de QR-code met de app scannen die uithangt bij de zaalwachter/het toegangspoortje.
    • Bij onze externe partners vind je eveneens een QR-code terug die je met de app moeten scannen om korting te krijgen. Je moet je niet op voorhand inschrijven/aanmelden om korting te krijgen bij een sportpartner.
  • Als je in het bezit bent van een geldige Sportsticker kleurt de app groen en krijg je toegang tot de sportsessie/korting bij de partner. Let op: wanneer je niet bent ingeschreven voor de sportsessie, kleurt de app rood en krijg je geen toegang.

Ondervind je toch problemen met de app? Stuur dan een mailtje naar info@sportsticker.be.


*Het Sportsticker webaccount is het account waarmee je je Sportsticker hebt aangekocht/geactiveerd.

DUBBELE BETALING

Indien je per ongeluk twee keer hebt betaald voor Sportsticker (bv. één maal via overschrijving en één maal online), heb je recht op een terugbetaling. Stuur een mail naar info@sportsticker.be met de correcte aankoopdata zodat er een terugbetaling kan gebeuren.

TOEGANG SPORTAANBOD ZONDER SMARTPHONE

Indien je niet over een smartphone beschikt dan zal je een alternatief toegangsbewijs worden gemaild. Gelieve hierbij een e-mail te sturen naar info@sportsticker.be met je gegevens.

PROBLEMEN MET INLOGGEN APP

Een foutmelding bij het inloggen op de applicatie kan toe te schrijven zijn aan één van onderstaande zaken:

  • Je hebt een nieuwe smartphone in gebruik genomen waarop je de app opnieuw hebt geïnstalleerd. Sindsdien werkt de app niet meer: stuur een mailtje naar info@sportsticker.be
  • Controleer of je de correcte logingegevens gebruikt. Dit zijn dezelfde gegevens als je Sportsticker webaccount*.

*Het Sportsticker webaccount is het account waarmee je je Sportsticker hebt aangekocht/geactiveerd.

PROBLEMEN MET INLOGGEN WEBSITE

  • Gebruik je het correcte e-mailadres? Probeer al je e-mailadressen eens uit
  • Wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en ga naar je mailbox om je wachtwoord opnieuw in te stellen
  • Bij aanhoudende problemen kan je mailen naar info@sportsticker.be

DOCUMENTEN

BEVESTIGINGSMAIL NIET ONTVANGEN

De bevestigingsmail bevat belangrijke informatie over Sportsticker en de applicatie. Controleer je spamfolder in je mailbox.
Heb je niets gekregen? Stuur dan een mailtje naar info@sportsticker.be.

Hieronder vind je de belangrijkste informatie terug.

  • Jouw Sportsticker 2024-2025 is geldig tot 30 juni 2025.
  • De toegangscontrole gebeurt via de Sportsticker applicatie. Download de Sportsticker app: Apple AppstoreGoogle Playstore.
    • De app is een QR-code scanner die je toegang geeft tot de verschillende activiteiten.
    • Via de app kan je eveneens gebruik maken van één gratis zwembeurt (meer informatie) door de correcte QR-code op locatie te scannen.
    • Bezit je geen smartphone? Stuur dan een mailtje om dit te melden naar info@sportsticker.be

Gebruik de app als volgt:

  1. Log in met de gegevens van je Sportsticker account
  2. Scan de QR-code bij de toegangspoort/zaalwachter/externe partner
  3. De app kleurt groen en je krijgt toegang tot de activiteit/korting bij de externe partner.

TERUGVORDERINGSDOCUMENT MUTUALITEITEN

Na betaling van je Sportsticker ontvang je een e-mail met de link naar het terugvorderingsdocument. Indien je deze bevestigingsmail niet hebt ontvangen, stuur dan een mail naar info@sportsticker.be om deze aan te vragen.

Studenten en personeel zijn steeds verzekerd* voor sportongevallen. Wanneer je je tijdens het academiejaar uitschrijft uit je opleiding, blijft je Sportsticker geldig maar ben je niet meer verzekerd.

Wil je een ongeval aangeven? Contacteer info@sportsticker.be en een Sportsticker medewerker zal je de juiste documenten/ contactgegevens bezorgen van jouw onderwijsinstelling. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk doet na je ongeval.

Let op: als alumnus/alumna ben je niet verzekerd via Sportsticker tijdens onze sportactiviteiten!

SPORTSTICKER APP

Vanaf academiejaar 2020-2021 werd de fysieke sportkaart vervangen door de Sportsticker app en zal je geen post meer ontvangen. Alle informatie over deze digitalisering vind je terug in de bevestigingsmail die je na betaling ontvangt of in deze FAQ.